dinsdag 16 augustus 2016

Salade Niçoise à la Mèmè.

Dit gerecht ken ik al sinds mijn kindertijd.
Mijn grootmoeder maakte het regelmatig klaar, waarna mijn vader, die de kok van dienst thuis was, het recept heeft overgenomen. 
En nu heb ik het dus overgenomen met mijn eigen toets. 
De basis zijn gekookte aardappelen, gekookte boontjes, hard gekookte eieren, gebakken spek en azijn.
Mijn eigen toets zijn de zongedroogde tomaten.
Het is eigenlijk vrij simpel, buiten het spek bak je alles aan in een ruime kom.
Het spek bak je apart in een pan en eens het spek gebakken voeg je het bij de overige ingrediënten.
Tot slot giet je wat azijn in de pan van het spek om te blussen en roer je de aanbakresten van het spek los.
Dit alles giet je over het mengsel en dan roer je alles nog eens goed om.
Klaar.
Een slaatje erbij en je kan smullen.
Ik noem het Salade Niçoise à la Mèmè.  

Geen opmerkingen: