dinsdag 26 juli 2016

Zadencrackers à la Steffi Vertriest.

Afgelopen weekend ben ik aan de slag gegaan met zaden en heb ik mijn eigen zaadcrackers gemaakt.
Inspiratie haalde ik bij Steffi Vertriest die sommige onder jullie misschien wel kennen van Njam.
Ik ben dol op dit recept, niet ingewikkeld, geen gedoe en snel klaar.
En dan spreek ik nog niet dat het super lekker is en heel gezond. 
Een mengeling van zaden, 80 gram pompoenpitten, 70 gram chiazaad, 80 gram sesamzaad en 70 gram lijnzaad.
Voor de rest enkel 250 ml. water, een snuifje zout en Franse kruiden mix van bij Oil & Vinegar. 
Alles mengen en dan even geduld uitoefenen en het chiazaad zijn werk laten doen.
Na een kwartiertje alles verdelen op een bakplaat die bekleed is met bakpapier.
Een half uurtje op 150° en klaar.
Snijden met een pizzames als het nog warm is en dan op de bakplaat laten afkoelen.
Lekker zo, bij een slaatje of met beleg.
Ideaal voor 's ochtends als ontbijt of 's middags als lunch.

Geen opmerkingen: