zaterdag 2 juli 2016

Panettone ontbijt.

Panettone, een Italiaans luxe brood dat je rond Kerst in alle mogelijke soorten in de winkel kan terug vinden.
Ik moet er gewoon elk jaar een kopen en dat stop ik dan in de kast om weer even te vergeten tot ik zin heb om mezelf te verwennen.
Vandaag is die dag aangekomen en komt het luxe brood uit de verpakking.
Ik snij het in sneetjes en besmeer ze met een confituur naar keuze, deze keer ben ik voor frambozen gegaan.
Alles gaat dan in een ovenschaal en ik druk het brood nog eens stevig aan.
Dan kluts ik 4 eieren waar ik enkele lepels suiker en een halve liter melk heb aan toegevoegd.
Alles mag dan 30 minuten in de oven op 160°.
Heerlijk warm uit de oven, lauw of koud.
Ik maak altijd een grote hoeveelheid zodat ik nog wat over heb om als dessertje of 4-uurtje te eten.
Lekker met een bolletje roomijs bij of een toefje slagroom.


Geen opmerkingen: