woensdag 6 juli 2016

Degustatie bezoek in Antwerpen van de stads brouwerij De Koninck.

Voor vaderdag had mijn man een bezoek kadoo gekregen van mijn dochters aan de stads brouwerij De Koninck in Antwerpen. 
En ik moet zeggen, het was de moeite waard, ook voor niet-bierdrinkers zoals ik.
Hier enkele indrukken.

Hier krijg je niet alleen een interessante uitleg van Ray Cokes en Jean Blaute, je krijgt ook het gevoel dat je in een Duvel glas zit. 


Hoe het allemaal begon.


Een interessant filmpje dat word geprojecteerd in een stook ketel over het maken van bier .


In deze camionette moet je zeker plaats nemen en op start duwen, plezier verzekerd. 


Hier kan je zien hoe de cafés er vroeger uit zagen en kom je het verhaal over de eigenaars van de brouwerij te weten.



Hier de verklaringen waarom kaas en bier zo goed samen gaan.


DE brouwerij.


Op weg naar de proeverij. 


En dan is het zover, tijd om te proeven.
Voor mij een hele uitdaging want ik lust geen bier, maar na het verhaal erachter te hebben ontdekt wou ik toch eens proberen.
Het eerste was het klassieke Bolleke, het tweede een Triple D'Anvers en tot slot een test biertje.
Ik moet zeggen de eerste twee vielen wel mee, het derde was spijtig genoeg mijn ding niet maar ik ben toch blij om het te hebben geproefd en in de toekomst zal ik mij zeker nog aan een bolleke wagen. 


Geen opmerkingen: