donderdag 20 april 2017

Kedgeree.


Kedgeree, een recept dat al lang op mijn culinaire bucket list stond.
Ik heb het meermaals zien klaar maken door Nigella Lawson, Jamie Oliver en vele andere koks.
Hier heb ik een recept van Pippa Middleton gebruikt en ik moet zeggen het was een succes.
Iedereen vond het lekker.
Ik ben begonnen met 400 gram witte gerookte vis te koken in 250ml volle melk.
Na een 5-tal minuten nog een pakje gerookte zalm aan toe gevoegd, 10 minuten later alles afgegoten, maar 150ml kookvocht opzij gehouden.
Terwijl ik 2 pakjes rijst kookte heb ik 2 uien aangebakken met peper, zout, curry poeder en kaneel.
Wanneer de rijst gaar is, toevoegen aan het uimengsel en ook het overgebleven kookvocht als 200 gram erwten.
Alles goed doorwarmen en als laatste gekookte eieren toevoegen.
Klaar, serveren met een partje citroen. 


Geen opmerkingen: