donderdag 4 januari 2018

Nieuwjaar 2018


Nieuwjaar was dit jaar de gelegenheid om weer eens Coca Cola Ham te maken en het was weer een succes.
Ik moet zeggen dat het hele menu geïnspireerd is door Nigella Lawson, toevallig denk ik, maar vooral lekker.
Soms rare combinaties als ik het eerst lees, maar ontzettend lekker als ze op mijn bord liggen. 



Als bijgerechten had ik gekozen voor puree en rode kool.
Een warme en koude versie.
De warme versie was met rode ui en verse en gedroogde cranberries en appelsap in plaats van appels, zeker een aanrader.
Voor de koude versie heb ik fijn gesneden rode kool gemengd met rode en oranje paprika, lente ui, koreander en granaatappel pitten.
Daar kwam nog een dressing bij van appelsien, limoen, ahorn siroop, zout en sesamolie.



Maar eerst het voorgerecht.
Een slaatje met mosterddressing, peperkoek met daarop gebakken zwarte kerstpens met appel en rozijnen in.
Tot slot een beetje ajuin confijt erbij. 



En dan hier het hoofdgerecht.
Bij mij moet je geen fancy borden verwachten, maar wel 100% smaak.



Als dessert had ik een yoghurt cake gebakken in de cakevorm die ik van mijn dochter gekregen had.
Daar wat slagroom bij en wat Amarena kersen op siroop.



En nu terug de riem aanspannen vrees ik na al dat lekkers. 


Geen opmerkingen: