vrijdag 7 oktober 2016

Osso buco

Osso buco, ik als Italian freak, ik ben er dol op en dus regelmatig komt dit heerlijke gerecht bij ons op tafel.
Moeilijk is het niet om klaar te maken, je moet alleen geduld hebben.
Passie en liefde voor het koken brengen je al op de goede weg.
Ik begin altijd met mijn saus klaar te maken, heel simpel, een ui aanbakken met wat look.
Daar voeg je een fles tomantenpulp aan toe en kruiden met peper, zout en basilicum.
Het vlees kruid ik vooraf altijd met peper en zout en dan wentel ik de kalfsschenkel in wat bloem.
Aanbakken in wat olijfolie en van de pan gaat het vlees dan onmiddellijk de saus in.
En dat is dan waar het geduld aan te pas komt.
Ik laat het vlees altijd minstens een uur en half sudderen, maar het beste is eigenlijk om het een dag op voorhand te maken.
Bij Osso Buco vind ik dat er pasta hoor, tagliatelle of spaghetti. Maar er word ook wel eens risotto bij geserveerd.
Frietjes bij dit gerecht zouden wet verboden moeten worden, maarja, wie en ik.
Bij ons thuis is het altijd pasta.
Smullen maar.

Geen opmerkingen: