maandag 10 oktober 2016

Belegde broodjes, een wereld van verschil.

Onlangs heb ik ondervonden dat een broodje niet overal aan dezelfde normen voldoet.
Toen we een tijdje geleden in Antwerpen waren had ik mij een smos gekocht bij de beste broodjes zaak van 't stad, alé, zo stond toch op hun gevel vermeld.
Ik lust van tijd tot tijd wel een broodje en dus kon in niet weerstaan aan deze lokroep.
Terwijl we aan het wachten waren op de trein zette ik mijn tanden in het broodje en om eerlijk te zijn viel dit dik tegen.
Buiten hesp en kaas was het zoeken naar de groentjes.
Sla had ik al snel gevonden, maar de tomaat, ei en komkommer en of augurk was al iets moeilijker, laat staan dat er worteltjes tussen zaten.
Ik heb dan maar de proef op de som genomen en bij twee verschillende broodjes zaken in mijn buurt net het zelfde bestel, namelijk een smos kaas hesp.
Het resultaat zien jullie hieronder, duidelijk toch.
Het is simpel voor mij, als ik een broodje koop moet het de moeite zijn, ik wil dan ook een goed belegd broodje met veel groentjes.
Een broodje eten moet een uitdaging zijn voor mij, zo van "Oei, waar moet ik nu eerst bijten zodat niet alles er uit schuift" en dat was bij het eerste broodje niet het geval.
Ik blijf dan maar trouw aan de broodjes van in Machelen en Diegem.
Smakelijk iedereen. 

Geen opmerkingen: