vrijdag 19 september 2014

Vrijdag namiddag, tijd voor lepeltaart.

Vrijdag namiddag, de werkweek zit er bijna op, nog even doorbijten en het weekend kan beginnen.
Maar eerst zet ik toch even mijn tanden in dit lekkere stukje taart.
Lepeltaart, heel makkelijk en geen gedoe met een weegschaal.
Gewoon 6 eetlepels suiker, 6 el. water, 6 el. olie en 2 eieren goed mengen, tot slot 6 tot 8 eetlepels zelfrijzende bloem.
Dit alles in een taartvorm gieten en dan rijkelijk beleggen met fruit naar keuze, hier heb ik gekozen voor peren.
Een half uurtje bakken om 170° en klaar.
Deze simpele maar lekkere taart kan je eten warm, lauw of koud.
Indien je ze warm eet raad ik je aan om er zoals ik Engelse double cream bij te eten.
Heerlijk hoe de room zachtjes smelt.
Je kan er natuurlijk ook een bolletje ijs bij eten, ook altijd heel lekker natuurlijk. 
Of .... waarom niet de twee !!!






Geen opmerkingen: