dinsdag 29 april 2014

Medische baaldag of mijn manier van denken over dokters en dierenartsen.



Gisteren was bij mij een beetje een medische baaldag.
Buiten het feit dat ik dagelijks voor een medisch bedrijf werk, was het contact met het ziekenhuis, ziekenwagen, MUG en dierenarts net een iets te medische gevulde dag naar mijn zin.
Al deze gebeurtenissen hebben mij aan het denken gezet, in de eerste plaats vooral de manier waarop ik ontvangen word door de dierenarts en de manier waarop hij mijn hondjes geruststelt en onderzoekt. Zo ken ik niet veel dokters, zo medelevend.
Arts en dierenarts, beide dokters in de geneeskunde, maar een hemelsgroot verschil in aanpak. 
Gisteren ben ik met Pluchke even moeten terug gaan naar de dierenarts omdat de wonde van haar operatie een beetje dik stond. Na een grondig onderzoek bleek dit gewoon een reactie te zijn op de hechtingsdraad die gebruikt is, niets ernstig.
Als ik dan langs de andere kant zie hoe sommige dokters hun patiënten terug naar aan werk zetten, gaat mijn haar recht omhoog staan en ik kan jullie verzekeren, mijn haar is redelijk lang dus als dat omhoog staat is dat echt geen zicht.
Dit is nu mijn persoonlijke mening en ervaring en ik wil absoluut niet alle dokters over dezelfde kam scheren, maar nu ik er zo bij stil sta .....
Langs de andere kant, als ik naar de reality reeks Dokter op Vier kijk moet ik misschien over sommige mijn mening herzien ... ik heb wel gezegd, sommige ...

Geen opmerkingen: