zaterdag 10 mei 2014

In mei leggen alle vogels een ei.

In mei leggen alle vogels een ei en in april nemen ze de pil zei mijn broer vroeger altijd.
Dus hier mijn ode aan de maand mei, de bijhorende meiklokjes, de vogels en hun ei en ook een beetje aan mijn broer.

Deze constructie heb ik opgebouwd met twee verschillende rieten manden.
De bodems heb ik gevuld met piepschuim en om ze stevig op mekaar te houden heb ik door de bovenste een paar saté prikkers gestoken .


Dan kon het leuke werk beginnen.
Ik ben begonnen met het plaatsen van het vogelhuisje, daarna het opvullen met klimop en tot slot het vogeltje, de meiklokjes en de roosjes.




Tip van de dag.
Rond deze periode kan je in vele winkels parfum kopen met de geur van meiklokjes.
Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje passé, wie in godsnaam draagt nu zoiets.
Ik mag dan wel graag meiklokjes ruiken, maar om er nu mee in mijn hals te lopen vind ik er net iets over.
Toch heb ik zo'n flesje in mijn bezit, waarom, wel een beetje van dit geurig goedje verstuiven over dit bloemstukje en het is niet alleen een streling voor het oog, ook voor de neus.

Geen opmerkingen: