maandag 6 januari 2014

Het jaar goed begonnen met een weekendje in Kasteel Wurfeld.

Het nieuwe jaar is weer van start gegaan en de eerste maandag zit er alweer op.
Tijd om even te mijmeren en weg te dromen over afgelopen weekend in kasteel Wurfeld in Maaseik.
Het was weer dik in orde, niets op aan te merken.
Waar we verleden keer helemaal onder de indruk waren van de locatie, viel het mij deze keer op hoe vriendelijk, gastvrij en behulpzaam de mensen wel zijn.
Ik laat jullie met onderstaande foto's even meegenieten. De kwaliteit van de foto's is misschien wel niet super, maar jullie kunnen toch al wat sfeer opsnuiven.


Dit keer was onze kamer uitgerust met een hemelbed en geef nu eerlijk toe, wie droom er niet van om daar eens in te slapen.



In plaats van naar de solden te gaan, hebben we na ons bezoekje aan tuincentrum Thomas ervoor gekozen om direct naar het hotel te gaan.
In de lobby hebben we rustig onze krant gelezen met een tas koffie en thee erbij in het gezellige gezelschap van de prachtig versierde kerstboom.



's Avonds konden we in diezelfde lobby genieten van ons aperitief.
Aperitief van het huis met daarbij een consommée van wild, een mousse van ham en een gemarineerde scampi. 

Dan ging het richting restaurant waar het ook prachtig versierd was en we een mooi uitzicht hadden op de verlichte tuin.


We gingen van start met een terrine van kreeft met een salade van kruiden en een mayonaise van schaaldieren.

Dan volgde een soepje van doperwten met korstjes en rookworst. Klinkt misschien simpel en alledaags, maar dat was het helemaal niet. De smaken van de soep waren overheerlijk. 

Gevolgd door een visfilet met een Hollandaise saus en mousse van bloemkool.

Als hoofdgerecht volgde dan eendenborst met een sausje van Porto, spruitjes, rode kool en een puree van wortel. Vlees perfect gebakken. Groenten uit het dagelijkse leven maar op zo'n manier klaar gemaakt dat het puur genieten was van alle smaken.

Tot slot het dessert. Vanille ijs met een assortiment van fruit en tiramisu van speculaas.
Het was weer smullen.
Spijtig genoeg zit het er alweer op, maar we kunnen toch al dromen van ons volgend weekendje uit.
En ik weet alvast wat ik ga vragen voor mijn verjaardag.
Tot gauw in Kasteel Wurfeld, ik kan niet wachten tot Pasen en wie weet gaan we dan een dagje langer !!!


2 opmerkingen:

Moniek Peeters zei

Hoe romantisch. Je hebt er echt van genoten.

My little cozy blogcorner zei

En of, ik hoop echt met mijn verjaardag terug te gaan.