maandag 27 januari 2014

Deze hadden jullie nog te goed, mijn courgette experiment.

Meestal haal ik mijn inspiratie in kookboeken, die ik dan naar mijn smaak aanpas.
Maar deze is een eigen creatie.
Kalfslapjes, courgette, gerookte ham, kerstomaatjes en mozzarella.

Kalfslapjes kruiden, aanbakken en de ovenschotel in.
De courgette overlangs in 4 snijden, inwrijven met olie en kruiden naar smaak, dan omwikkelen met gerookte ham. 
Deze pakketjes leg je op het vlees, kerstomaatjes overstrooien en tot slot een bolletje mozzarella verscheuren en verdelen over de schotel.
Tot slot 20 minuutjes in een warme oven op 180°.


Als bijgerecht heb ik gekozen voor couscous.
Onder de droge couscous meng je meestal eerst wat olie vooraleer je het geheel overgiet met heet water.
Mijn geheim voor extra smaak is de olie van zongedroogde tomaat.
Er blijft altijd wel wat over in zo'n potje en omdat ik het zonde vind om weg te smijten, bewaar ik het in de ijskast en gebruik het als olie voor dressings, couscous of als bakolie.



Lekker uit de oven en recht het bord op.



En of het lekker was
...
oordeel zelf !!!


Geen opmerkingen: