dinsdag 9 oktober 2018

Het is al weer even geleden

Het is weer even geleden dat jullie hier nog iets gelezen hebben.
Buiten lekker eten en mijn loopavonturen was er niet echt iets speciaals te melden, buiten dan misschien mijn loopavontuur op de Mont Ventoux in september.

Maar nu gaan wij ons als gezin toch wel aan een culinair avontuur wagen en dat wil ik toch met jullie delen.
Meneer is namelijk naar een voedings consulent geweest en heeft een op maat geschreven voedings schema gekregen.
Wij als vrouw en kids willen hem daarin steunen en doen mee.
Bon, zoals elk dieet bestaat ook dit uit veel groenten, een beetje kwaliteits vlees en geen brood, rijst, pasta, quinoa, havermout, ....
Tot daar ok, maar ook geen tomaten, peulvruchten, courgette, mais...
Ik met eerlijk toegeven, zonder tomaten ben ik verloren en word het een zware taak om gerechten te vinden.
Zondag avond zijn we begonnen met  een wok gerechtje.

Scampi's met wokgroenten.
Ik had er nog wat groene curry bij gedaan en een sheutje kokosmelk en het viel bij iedereen wel in de smaak.
Achteraf gezien zat er wel een ingrediënt in van de "Te laten"-lijst, namelijk mais. Ik zal het lezen van ingrediënten lijsten op verpakkingen nog gewoon moeten worden. 


Gisteren hadden we dan kalkoenfilet met witloof en champignons en kruidenmix van Oil & Vinegar. 
En dit viel ook mee, lekker en vullend. 



Straks spinazie pannekoeken, dat word spannend.
Morgen lezen jullie er meer over. 


Geen opmerkingen: