woensdag 21 januari 2015

Gentse Waterzooi.


Gentse Waterzooi, ik had het ooit al eens gemaakt, maar ik vond het toen veel werk en eigenlijk beviel de smaak mij ook niet zo goed.
Toen ik onlangs een collega hoorde vertellen over zijn versie wou ik het toch nog eens proberen en ik moet zeggen met succes.
Deze versie is snel klaar en heel lekker.
Gewoon kippenfilet afkoken in bouillon (kippen of groenten) en in die bouillon blancheer je dan eerst de wortels en dan de prei.
Terwijl kan je de kippenfilet in stukken snijden.
Het teveel aan vocht uit de kom halen, kippenwit er terug bij, een beetje room toevoegen en alles nog wat binden.
Ik heb het geserveerd met rijst, maar je kan ook bijvoorbeeld er een stuk brood bij geven.
Er was nog wel wat over, dus volgende keer voeg ik er gehakballetjes bij en we kunnen een tweede maal lekker smullen.


Geen opmerkingen: