maandag 2 juni 2014

Culinaire zaterdag avond.

Hier mijn verslag van de culinaire avond met mijn broer en schoonzus van afgelopen zaterdag.
Na het aperitief dat bestond uit een cava en de nodige hapjes van olijven en pepers was het tijd voor het grotere werk.

Het voorgerecht was een beetje een experiment.
Een slaatje met rucola, feta, gedroogde ham, tomaatjes en aardbeien, jawel, jullie zien en lezen het juist, aardbeien.
Ik had de aardbeien en kerstomaatjes in stukjes gesneden en deze gemarineerd met olijfolie, aardbeienazijn, zout en peper.
Het is een super lekkere combinatie geworden, het zoete van de aardbei met het gerookte van de ham en het zoute van de feta.



De soep hebben we redelijk simpel gehouden.
Een groentesoepje met tortellinies en een lepeltje pesto.


Voor het hoofdgerecht heb ik mij gebaseerd op de Marokkaans - Libanese keuken. 
Een stoofpotje van paardenvlees met tomaten en als kruiding, gember, kaneelstok, kaneelpoeder en honing. 
Dit alles kreeg het gezelschap van een couscous met groene kruiden, noten, rozijnen en granaatappel.
Daarbij een frisse yoghurt met komkommer en een slaatje met een dressing van olijfolie, balsamico azijn en als zomerse toets gedroogde kruiden en bloemen. 
Geen chic gedoe om te serveren, gewoon de kommen op tafel en ieder kon zich naar hartenwens bedienen.






Tot slot het dessert.
Ik had gekozen voor een Red Velvet cake met een laagje myrtille confituur tussen en een heerlijk vanille topping rond en over.
Op de foto kan je het misschien niet zo duidelijk zien, maar de cake had echt een rode kleur wat een mooi contrast gaf met de witte topping.



Geen opmerkingen: